Sunday, January 31, 2010

Koleksi ayam hutan di RazoJr Farm....






Ayam hutan ni aku bela sejak umur dia 3 minggu lagi....sekarang dah cecah umur 2 bulan lebih... benih ayah aku beli ngan kawan otai ternak ayam kampung di palong 1....tapi tak di komersial kan sebab takda manpower nak jaga ayam....kami ni senantiasa mencari baka-baka ayam tak kira apa jenis, janji ayam kampong ORI...

Cadang-cadang nak biakkan ayam hutan ni cara tradisional...biar mak bapak dia yang jaga anak sendiri.....reban tempat istirehat pun besar.......harapan tinggi nak tengok ayam-ayam ni membiak.....ada peminatnya ni.....pelawat yang datang dah bertanya...kalu anak dia menetas nanti...aku nak borong semua....

Mungkin batch pertama, kami takkan jual anak-anak ayam hutan ni.......tapi bila dah membiak dan membesar dengan jayanya....sure akan jadi satu lagi bidang niaga kepada RazoJr farm...

Anda lihat betapa cantiknya ayam hutan kalu dah besar macam gambar bawah ni....

1 comment:

  1. cantik ayam hutan mu bro.... nasib lah tak leh import ke sabah kalau tak mahu juga saya sepasang. saya minat benar ngan pemeliharaan baka ayam ni.... di rumah saya pun sekarang ada ayam sabung saya bela. dan baru2 tu saya naik ke hatnyai cari ayam laga baka baik.

    ReplyDelete