Bahagian belakang kawasan reban yang ditumbuhi hidupan hijau sesuai untuk ayam-ayam meragut...jangan anda ambil tak kisah akan hal ni, ayam perlu jugak makan tumbuhan hijau untuk me neutral kan isikandung dalam perut mereka....
Showing posts with label kawasan ternakan. Show all posts
Showing posts with label kawasan ternakan. Show all posts
Monday, October 19, 2009
Kawasan Lepas bebas ayam
Bahagian belakang kawasan reban yang ditumbuhi hidupan hijau sesuai untuk ayam-ayam meragut...jangan anda ambil tak kisah akan hal ni, ayam perlu jugak makan tumbuhan hijau untuk me neutral kan isikandung dalam perut mereka....
Sunday, October 18, 2009
Operasi memagar Kawasan Reban...shopping kat Kemayan.
Taukey kedai sibuk memotong jaring yang aku beli..... lebar 70m X 9m tinggi cukup untuk satu potongan...jualan perkilo...( 1 kilo RM 15)..mintak kurang dapatlah RM13... so berat tiap satu 3 kilo x RM 13 = RM 39. Untuk kawasan reban ayam aku seluas 100m x 180m, lebih kurang 6 potongan jaring diperlukan....
Kat sini pun ada jual incubator.... saiz sesuai untuk 50 biji telur ayam.. harga RM 350, peh mahal gak taukey ni jual....aku tunjukkan contoh incubator aku, taukey mintak aku hantar sample letak kat kedai dia....harga boleh runding...emm, menarik gak tu..
Antara koleksi barangan yang ada kat kedai ni...rata-rata harga boleh dikatakan murah gak banding ngan kedai lain kat pekan besar...
Thursday, October 15, 2009
Subscribe to:
Posts (Atom)
Labels
- anak ayam (2)
- ayam di Razojr Farm (7)
- ayam hutan (1)
- ayam jaguh (7)
- ayam makan ayam (1)
- ayam sihat (1)
- AYAM STRESS (1)
- brooder ayam (1)
- cara lama (1)
- chicken coop (1)
- haiwan pengacau; (1)
- hari raya 2010 (1)
- incubator (6)
- kawasan ternakan (3)
- operasi buat reban... (5)
- petua (1)
- rakan ternak (1)
- Reban ayam (5)
- Reban ayam sahabat ternak (2)
- sahabat ternak (2)
- sampar ayam (1)
- ubat ayam (1)