Wednesday, January 4, 2012

DARI MINAT MEMBELA LEMBU KINI MENJADI HASIL PENDAPATAN KELUARGA SELEPAS TERNAKKAN AYAM KAMPONG

Tahun 2011 telah berlalu meninggalkan kita dengan seribu macam cerita dan pengalaman. Yang pastinya banyak mengajar kita erti kehidupan. Ada kegagalan dan kejayaan yang hanya kita setiap sahabat karib rakan ternak yang tahu akan kesannya.

Tiap pengorbanan yang diberikan pasti ada ganjarannya....jangan cepat mengalah. Alhamdullillah, teman terus melangkah mencari , belajar dan berusaha dapatkan bantuan dari pihak Jabatan Haiwan dan Felda...banyak yang telah belajar dari pengalaman yang lepas....kita tidak boleh syok sendiri...menternak ikut cara kita sendiri....tanpa ada panduan yang betul... teman pasti sahabat lain juga sedang berusaha ke arah itu....MENUJU KEARAH PENTERNAK BERWAWASAN DAN BERILMU.

Teman tidak 100% meninggalkan dunia ternakkan ayam kampung.....tetapi memandangkan keadaan ternakkan ayam tidak begitu baik, teman terus berubah haluan sementara menunggu keaadaan ternakkan ayam kembali pulih sepenuhnya.

Hasil dari penat lelah teman adik beradik.....teman kini telah berjaya menternak hampir 47 ekor lembu. Alhamdullillah, pembiakkan lembu-lembu teman amat baik atas jasa baik pemantauan jabatan haiwan Gemas. TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PIHAK BANYAK MEMBANTU.


Untuk tatapan sahabat ternak yang dihormati semua.....semoga memberi manfaat kepada semua.











1 comment:

  1. assalamualaikum...tumpang tanya...dari mana kita boleh dapatkan bantuan lembu ataupun sistem pawah..?

    ReplyDelete